דליה רובין


שיטת גרינברג
למידה דרך גוף בתנועה, במגע, בתשומת לב
למידה דרך חוויה​.


כיצד שיטת גרינברג עובדת

במהלך חיינו אנו מגיבים לסיטואציות שונות שקורות לנו. לאורך הזמן, החזרה על תגובות קבועות שוב ושוב יכולה לגרום למצבים מפריעים כגון כאבי ראש, קשיי שינה, הפרעות בעיכול, כאבים בגב תחתון, מתח בעורף, עצבנות, חרדה, קשיי נשימה, תשישות, חולשה, עצבנות, חוסר אנרגיה, חוסר ריכוז, חוסר מוטיבציה, תוקפנות, דיכאון.

בהרבה מקרים איננו מודעים לקשר בין תגובותנו ואיך שאנו חיים את חיינו ובין הכאבים השונים מהם אנו סובלים.

היות ותגובותינו למצבים שונים בחיים הן אוטומטיות וקבועות, ניתן לעורר אותן בקלות וללמוד ב"תנאי מעבדה" כיצד להפסיקן ולשנותן ברמה פיזית, רגשית, והתנהגותית, ועל ידי כך לאפשר לדברים חדשים לקרות, וליצור שינוי משמעותי בחיינו.

גם אם אנחנו מודעים למצבינו איננו יודעים כיצד לשנות אתו, ואנו מתייחסים למצב זה כאילו אין מה לעשות – זה מי שאנחנו.

בתהליך בשיטת גרינברג נלמד על דפוסי חיינו וכיצד לשנותם.

התהליך מתבצע על ידי מגע בצורות שונות, וכן הגברת תשומת הלב, לגוף ולאופן בו מתרחש הדפוס.

למרות שהמודעות ותשומת הלב לחוויה הינם מרכיב עיקרי ומשמעותי, הלמידה אינה קוגניטיבית אלא למידה של הגוף. זהו תהליך חוויתי, שבו הגוף לומד לשנות את דפוסיו .